ΤΙΤΛΟΙ

8/recent/ticker-posts

Ἡ “νεκροψία” τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μὲ ἰατροδικαστικὴ ἔκθεση Φιλίππου Κουτσάφτη:

 


Φίλιππος Κουτσάφτης εναι προϊστάμενος τς ατροδικαστικς πηρεσίας θηνν κα σως πι διάσημος ατροδικαστς τν τελευταίων δεκαετιν.



χει κληθε ν μελετήσει κα ν ποφανθε γι τ μεγαλύτερα σύγχρονα γκλήματα κα ο κθέσεις το προσέφεραν πολύτιμα στοιχεα στς ρχές.



Ατ τ φορ μως κλήθη ν κάνει μία διαφορετικ νεκροψία κα «κθεση» γι τ μαρτύριο κα τν θάνατο το ησο.



κ. Κουτσάφτης χει κάνει μι βαθι μελέτη (συστηματικ δ κα καιρ) γι τ θέμα, ξετάζοντας λες τς πηγς κα ναλύοντας τ Πάθη κα τν θάνατο το ησο μ πιστημονικ τρόπο.



Αναλύει στν «κυριακάτικη δημοκρατία»
τ
ατια
θανάτου το
ησο, τν πίπτωση
κάθε βασανιστηρίου
λλ κα τν
ψυχοσωματικ
κατάσταση το Χριστο.



Τέλος, παντ γιατί
καταρρίπτονται
λες ο θεωρίες
πο
μφισβητον τι ησος πέθανε
πάνω στ
ν Σταυρό,
μ
τελικ σκοπ ν μφισβητηθε νάστασή
Του.



-Κύριε Κουτσάφτη, τ στοιχεα πο χουμε στ χέρια
μας
π τς Γραφές,
τ
ν
παράδοση τ
ς κκλησίας
κα
τς στορικς πηγς μς δίνουν
μία πλήρη ε
κόνα γι τ μαρτύρια
το
Χριστο;



-Βεβαιότατα. Ξέρουμε πάρα πολλ στοιχεα κα θ λεγε κανες τι μπορομε ν βγάλουμε
να
πόρισμα.
λπίζω ν μν κούγεται σεβς ατ τ τόλμημα
σ
ρισμένους,
γιατί τόλμημα ε
ναι.



Πρέπει ν γίνει κατανοητ τι τ θεο πάθος εναι κούσιο. Κύριος μ τ δική Του
θέληση δέχτηκε τ
πάντα, γι’ ατ κόμα κα τν ρα πο τ καρφι σκιζαν τς σάρκες
του κα
τρυποσαν τ στ Του ατς
προσευχόταν γι
τος
σταυρωτές Του, πράγμα πρωτοφανές.



-Ποιά ταν λοιπν πίπτωση τν Παθν;



τ πο πρέπει λοι ν
γνωρίζουν ε
ναι τι τ Πάθη εναι
ψυχοσωματικά.



Χριστός, ταν
φεύγει
π τν Μυστικ Δεπνο κα
πορεύεται γι
ν
προσευχηθε
, φήνοντας
λίγο πι
μακριά τος τρες μαθητς (Πέτρο,
άκωβο κα ωάννη), μφανίζεται
μ
βάση τς Γραφς κστατικς σν κάτι
δυσάρεστο ν
περιμένει.



Στ τέλος (ν ο μαθητς δν χουν ντιληφθε τί
συμβαίνει)
ησος
προσεύχεται γι
τρίτη φορ κα τρέχει π τ μέτωπό
του
δρώτας κα αμα. Ατ τ σημεο τς
διήγησης περ
«αματηρο δρώτα» μφισβητήθηκε
πολ
ντονα γι αἰῶνες.



Εαγγελιστς μως
γράφει κάτι πο
ταν διανόητο
κα

πρωτοφανές, χωρ
ς ν τν νοιάζει
ν θ τν μφισβητήσουν
ν θ πον τι γράφει
φανταστικ
πράγματα.



Πράγματι, λοιπόν, τ Εαγγέλιο
2000 χρόνια μετ
δικαιώθηκε, καθς ατρικ πρόσφατα
ποφάνθηκε
τι πάρχει να σπάνιο
συνοδ
σύμπτωμα
το
ργανισμο μ ατ τ
χαρακτηριστικά,
ταν κάποιος βρεθε σ μεγάλη
ψυχοσωματικ
νταση.



Ξέρουμε πλέον π τ σύγχρονη
πιστήμη τι ο δρωτοποιο δένες εναι
διάσπαρτοι στ
σμα, λλ ο
πολυπληθέστεροι βρίσκονται στ
ς παλάμες, στ πέλματα,
στ
ν αχένα, στς παρεις κα στ μέτωπο. ταν νθρωπος
βρεθε
σ μεγάλη νταση, εναι δυνατν ν γίνει ατόματη
ρήξη μεγάλου
ριθμο τριχοειδν γγείων στ πίραμα τν δένων.



Τ αμα πο πελευθερώνεται
ναμειγνύεται
μ
τν δρώτα, τν βάφει
κόκκινο κα
στ συνέχεια
τ
παραχθν μεγμα ναβλύζει
στ
δέρμα.



Δηλαδ Εαγγελιστς Λουκς γραψε τν λήθεια.



Καταλαβαίνει, μως, κανες σ πόσο
μεγάλο βαθμ
ντασης
βρισκόταν
ησος πρν κόμα π τ σύλληψή
Του.



Τν λλη μέρα ξερε τι θ ναλάβει τν νθρώπινη μαρτία ς ντικαταστάτης
το
πεσόντος
νθρώπου
κα
θ ντιμετωπίσει
πάνω στ
ν Σταυρ τ θεία
δικαιοσύνη.



Δν θελε ν χάσει τ βλέμμα
το
πατέρα
Του πο
ταν
στραμμένο πάνω Του.



Δν ταν γωνία Του
ο
τε γι τ
μαστίγωση ο
τε γι τ καρφιά.



μαρτύρια πρν π τ Σταύρωση
ποιά
ταν κα ποιά πίπτωση εχαν;



-Μετ τ σύλληψη ησος πέρασε π ξι ξαντλητικς κα
κακόπιστες
νακρίσεις. π τν ννα, τν Καϊάφα,
τ

Συνέδριο, τ
ν Πιλάτο, τν ρώδη κα ξαν π τν Πιλάτο.
Στ

μεσοδιαστήματα κακοποιήθηκε μ
τέσσερις πολύωρους κα
βάρβαρους βασανισμούς. Μεταξ
τν νακρίσεων
κα
τν
βασανισμ
ν σύρθηκε
λυσοδεμένος
κα

δερόμενος
ξι φορές.



πόσταση
πο
διήνυσε
μ
τς λυσίδες ταν
περίπου
ξι
χιλιόμετρα. Κα
λα ατ
νηστικός, διψασμένος κα
υπνος.



πιέσεις τί ρόλο παιξαν;



-Το σκήθηκε ντονη
ψυχοσωματικ
βία, τν γδυσαν
τρε
ς φορές,
τ
ν ντυσαν λλες
τόσες, τ
ν
μαστίγωσαν, το
φόρεσαν τ κάνθινο
στεφάνι κα
το φόρτωσαν
τ
ν βαρ Σταυρό.



Στς νακρίσεις
τ
ν
διέσυραν κα
τν ξευτέλισαν.
θελαν μ κάθε
τρόπο ν
τν κάνουν
ν
λυγίσει.



-Μεταξ λλων,
μαστιγώθηκε.



-Ναί. μαστίγωση γινόταν μ φραγγέλιο,
πο
εχε λουρι μ πολήξεις
σφαιρίδια κα
κρες π κόκαλα.



Κάθε φορ πο πεφτε στ σμα τ
μαστίγιο, α
τ τ ντικείμενα
μπαιναν
μέσα στ
ς σάρκες
κα
ταν τ τραβοσε βασανιστς γι ν
ξαναχτυπήσει
σκιζαν τ δέρμα.



Ο πληγς πο
προκάλεσαν
ταν φοβερς σ λη τν πίσθια πιφάνεια
κα
τν πλάγια
κοιλιακ
κα θωρακικ χώρα, πο πρέπει ν ταν
καταματωμένη.



Πρέπει ν χασε πολ μεγάλη
ποσότητα α
ματος Χριστς μόνο π ατό.



-ς πρς τν Σταυρ πο
κουβάλησε;



- ταν Κύριος
φορτώθηκε τ
ν Σταυρό, πρεπε ν
κουβαλήσει
να ξύλο πο δν ταν
πλανισμένο (
πως τ βλέπουμε
στ
ς γιογραφίες).



 ταν δύο
κορμο
γεμάτοι
σκληρ
φλοι κα ρόζους
κα

καταλαβαίνετε τί
γινε, ταν
πέταξαν πάνω στ
ν πλάτη του τ ριζόντιο
τμ
μα. Τν δη
καταματωμένη πλάτη
π τν
μαστίγωση. Α
τς βαρς κορμς μπκε μέσα
στ
ς πληγς
προκαλώντας
φόρητο πόνο. Στ συνέχεια
ησος
κυριολεκτικ
σέρνει τ βήματά
Του κα
ποφέρει.
Πλέον δ
ν χει νάσες κα ρκετ ξυγόνο. Τ αμα Του
λιγοστεύει κα
κάποια στιγμ λυγίζουν
τ
γόνατά Του
κα
εναι δύνατον ν
προχωρήσει.



-Περιγράφετε μία κατάσταση πο σχεδν δν ντέχεται
μ
βάση τ νθρώπινα
μέτρα.



-Ναί. Πιστεύω, ν δν ταν
συγκεκριμένος,
κε θ εχε
πεθάνει. Κανονικά, μ
βάση τ λογική, κε (στν πορεία
πρ
ς τν Γολγοθ) θ πρεπε ν εναι τ τέλος.



- στόσο, Χριστς φτάνει
τελικ
μέχρι τ
Σταύρωση.
κε τί κριβς
γίνεται;



- κε ο σταυρωτς
ξαπλώνουν τ
ν ησο πάνω στν Σταυρ κα το
καρφώνουν τ
χέρια κα τ πόδια.
Γι
τ κριβς σημεο το
καρφώματος
πάρχουν δύο κδοχές: τ σωτερικό
τ
ς
παλάμης, πο
φαίνεται κα σ πολλς εκόνες, τ κέντρο τς σω πιφανείας
τ
ν καρπν. πρώτη κδοχ εναι γι μένα πι προσιτή.
παλάμη χει μικρ πάχος,
μεγάλη
πιφάνεια
κα
λόγ τν
τενόντων κα
τν
περιτονι
ν δν
σκίζεται τ
δέρμα. πάρχουν
κα
τ
μετακάρπια
στ, πο μπορον ν
συγκρατήσουν τ
βάρος. ν,
πάντως, τ
καρφ μπκε νάμεσα στ δύο
κόκαλα, κερκίδα κα
λένη, χουμε
τραγικ
πόνο,
γιατί τραυματίστηκε τ
μέσο νερο.
Σκεφτε
τε τι ν κουμπήσουμε
λάχιστα τ νερο το γκώνα,
νιώθουμε
ντονο πόνο. Φανταστετε ν περάσει
καρφ
π ατ τ νερο. ς πρς τ κάρφωμα
τ
ν ποδιν ο δύο κδοχς εναι τι
σταύρωναν τ
πόδια κα τ καρφ περνοσε π τ να πόδι
στ
λλο τι
καρφώθηκαν παράλληλα.



Ερήματα το 1968 σ τάφους
στ
ν νατολικ ερουσαλμ μς
δείχνουν
τι πρχαν κα λλοι πο
σταυρώθηκαν στ
πόδια μ τν πρτο τρόπο.



- θάνατος τελικ π τί πλθε;
Γνωρίζουμε;



-Μπορομε ν πομε τι ταν νας
θάνατος
ργς κα λίαν
βασανιστικός.



Μ τν νύψωση το Σταυρο Χριστς ντιμετωπίζει
μία σειρ
π δυσμενες
παράγοντες: 
ποχρεωτικ ρθοστασία,
πο
το
δημιουργε
ρθοστατικ πόταση.



 ποχρεωτικ κινησία,
πο
δν δίνει τ
δυνατότητα τ
φλεβικ αμα ν πιστρέψει
στ
ν καρδιά.



 Εδικ στάση το θώρακα,
μ
τ βάρος το σώματος ν εναι σ μόνιμη κπτυξη κα ν
δυσκολεύει φοβερ
τν ναπνοή. Δν μπορε ν κάνει κπνο παρ μόνο εσπνοή. Ατ
συντόμευσε τ
ν θάνατό Του. πιπλέον ντιμετωπίζει
πιπλοκς
τραυμάτων, α
μορραγία, φυδάτωση,
πείνα, δίψα κα
ξάντληση.



τελικ «πόρισμα»;



- πρόκειτο γι
πολυπαραγοντικ
θάνατο. Πολλ πράγματα
δρασαν γι τν
κατάληξη, μ
τελικ ατιο τν σφυξία
μαζ
μ τν
κυκλοφορικ
νεπάρκεια.



Μία σημαντικ λεπτομέρεια εναι κα πιδρομ τν
σαρκοφάγων
ντόμων. Τ αμα φέρνει
π πολ μακρι ντομα πο κόβουν
κομμάτια
π τς πληγς νς κίνητου νθρώπου!
Ο
πι φοβερς στιγμς γι τν Κύριο ταν μετ τ κάρφωμα
στ
ν Σταυρό.



ς ξηγετε τν ντοχ πο δειξε;



- Χριστς δν πέθανε
πρ
ν π τν
Σταύρωση γιατί
πρχε
λόγος.
περέβη τ νθρώπινα
μέτρα κα
γι μένα τ τι ντεξε κα νέβηκε στν Σταυρ εναι κόμα να δεγμα τς
θεότητάς Του.



-Μπορετε ν μς
περιγράψετε τί α
σθανόταν ησος φορώντας
τ
κάνθινο
στεφάνι;



- Πρτα πρτα, ν σς π τι εναι
πρωτοφαν
ς τρόπος ντιμετώπισης.



Ποτ πρν δν εχε γίνει
κάτι τέτοιο κα
ποτ ξαν δν παναλήφθηκε.
πρόκειτο
γι
φρίκη!



Τ κατασκεύασαν π μία
τζιτζιφιά, ε
λύγιστο φυτ πο εδοκιμε στν
περιοχή, μ
πολ μεγάλα
κα
σκληρ γκάθια.
Μέχρι τότε τ
στεφάνια τν
καταδίκων
ταν σιδερένια κα
προσαρμόζονταν μ
βάση τ διάμετρο
το
κρανίου.



 δ ταν
βασανιστήριο. Τ
τριχωτό της κεφαλς εναι γγειοβριθέστατο.
χει πολ καλ αμάτωση κα εδικ νεύρωση.



  αμορραγία,
λοιπόν,
ταν
μεγάλη κα
φόρητος πόνος π τ γκάθια στ νερα.



-Κατ καιρος χουν κουστε θεωρίες τι Χριστς δν εχε
πεθάνει στ
ν Σταυρ κα τι τσι
δικαιολογε
ται (λογικ) νάστασή
του. Κατ
τ γνώμη
σας, α
τ μπορε ν στέκει;



-Τυχαία γινε, νομίζετε, λογχισμς τς πλευρς;



Καθόλου τυχαία. Ατ τ γεγονς εναι τ
πιστοποιητικ
το θανάτου.



  λόγχη
τρύπησε τ
ν πλευρ κα βγκε «αμα κα δωρ».



π ποια
πλευρ
κα ν γινε
λογχισμός, μ
ατ τ βαρ πλο τν δυόμισι
μέτρων, δ
ν πάρχει
περίπτωση
ποιοσδήποτε
ν
μείνει
ζωντανός. Μ
τίποτα!



- ρα καταρρίπτονται λα;



-Φυσικά. Ο ρνητς βέβαια
λένε
,τι
θέλουν,
λλ δν
καταλαβαίνω γιατί
σχολονται μ τν Χριστό,
φο γι’ ατος δν πάρχει.



 ΠΗΓΗ: dimokratianews.gr

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια